Az ideális esküvő titkai: a 10 legfontosabb teendő ahhoz, hogy az esküvőtöket harmóniában szervezhessétek meg – 2. rész
Mostanra ha minden igaz, már kipipáltátok az esküvőszervezés 1. részben részletezett öt legfontosabb teendőjét:
- megvan az esküvőtök dátuma és vizionáltátok a Nagy napot együtt
- tudjátok, hogy milyen szertartások keretében szeretnétek összekötni az életeteket
- rögzítettétek (ha nem is kőbe vésve), hogy hány főt hívtok meg, és kinek milyen szerepet szántok
- belőttétek a büdzsét, és lelkileg treníroztátok magatokat lehetséges 10-15%-os túllépésre
- kiválasztottátok a helyszínt
Így már megvan, hogy mikor mit hol kikkel és mennyiből szeretnétek megvalósítani. Érdemes párhuzamosan egyeztetni a házasságkötő teremmel, templommal, lagzi helyszínnel és jó előre lefoglalni mindet, mert nagyon sok hely nem hónapokkal, hanem 1-1,5évvel előre foglalt!
Most ugorjunk vissza az első rész első pontjához, ahol azt tanácsoltam, hogy vizionáljátok együtt a nap napot. Ez egyrészt (remélem) segített dönteni a szertartásokat és helyszínt illetően, másrészről fontos a következő teendők kipipálásához is!
Rólam mondták
"Katát őszintén és jó szívvel ajánljuk mindenkinek, aki azt szeretné, hogy élete nagy napja jó kezekben legyen.
"
EDINA és GÉZA
"Bár kis létszámú esküvőt tartottunk, a legjobb döntés volt, hogy Katára bíztuk a levezénylését, mert semmi miatt nem kellett aggodalmaskodnunk, gördülékenyen, lazán, de határozottan vezette érkezésétől kezdve az esküvőt, együttműködve a többi szolgáltatóval."
ZSÓFI és LEVI
"A családias hangulat végig érezhető volt, teljesen jól ráérzett a násznép hangulatára, mintha csak egy lett volna közülünk. A váratlan helyzetekre is a legnagyobb természetességgel reagált, bárkinek, bármikor, bárhova jó szívvel ajánlanám!"
DINA és DÁVID
"Szívből ajánljuk minden esküvő előtt álló párnak, akik egy szuper jófej, problémamegoldásban csillagos ötös ceremóniamestert keresnek. Óriási terhet vett le a vállunkról és így egy valóban felhőtlen és felejthetetlen napunk volt."
CSENGE és BENEDEK
"És ami a legfontosabb, ha bármi probléma, kérdés, elakadás fel is merült az esküvőn, mi ebből semmit nem érzékeltünk, mert Kata mindent kézben tartott. Az ő segítsége nélkül nem lehetett volna minden ilyen felhőtlen és pont olyan laza, jókedvű, kényelmes, amilyenre vágytunk."
SZILVI és GERGŐ
"Nem is hozhattunk volna jobb döntést: Katával bombabiztos kezekben volt az este. Rendkívül jó hangulatot teremtett, miközben hallatlan profizmussal irányította az apró részleteket a háttérben a viszonylag nagy (több mint 100 fős) lagzinkon. Higgadtsága, jó kedve, szervezési kézsége és lélekjelenléte egyszerűen páratlan."
ESZTER és ROBI
"Kata szuperül menedzselte az egész eseményt, még azok a vendégek is mindenben közreműködtek, akik kicsit öntörvényűbbek :) Sőt, mivel mi az esemény napján fotózkodtunk, arra az időre is lefoglalta a násznépet, pedig nem egy összeszokott csapatról volt szó."
FANNI és ATTILA
"Nem is volt kérdés, hogy Katát kérjük fel, hogy segítsen nekünk ezen a napon. Csak köszönni tudjuk azt a jókedvet, természetességet, nyugalmat, humort, emberismeretet, szeretetet, amivel koordinálta ezt a napot!"
ENIKŐ és ATTILA
"Még a 100%-on is túl ment: gondoskodott róla, hogy a mentes süteményből nekem is maradjon, rendszeresen folyadékkal kínált - egyszóval tényleg mindenre gondolt. Óriási könnyebbséget jelentett, hogy tudtuk, ő ott van a háttérben, a részletekkel nem nekünk kellett foglalkozni, hanem ténylegesen egymásra tudtunk figyelni és megélhettük örömünket, mindenféle zavaró körülménytől mentesen."
KRISZTI és JOCÓ
"Kata kedves, laza, de mégis precíz, vagány és nagyon határozott ceremóniamester. A helyszínre érkezése után azonnal a kezébe vette az iránytítást, profin oldotta meg a násznép koordinálását. Megafon rulez :) Pillanatok alatt megtalálta a közös hangot a násznéppel, a helyszíni staff-al illetve a szolgáltatókkal is."
DIA és ADRIÁN
"Már a szervezés során is nagyon sokat segített a forgatókönyv összeállításában, olyan tanácsokkal látott el minket, ami meg se fordult a fejünkben, mindig mindenben számíthattunk rá, amiért örök hálánk!"
DÓRI és BÁLINT
"A nagy napon már alig vártam, hogy Kata odaérjen, mert sok kérdés kavargott a fejemben. Amint megérkezett és átbeszéltük az utolsó simításokat, egyből nyugodt lettem. Mindenkivel kedves volt, határozottan tudta irányítani a násznépet, mindenre odafigyelt és gyorsan reagált váratlan helyzetekben."
BORI és KRISTÓF
"Én alapvetően egy talpraesett és agilis embernek gondolom magam, de többször gondoltam arra az este, hogy Kata nélkül ezt nem tudtam volna végigcsinálni. A többi szolgáltatóval is könnyedén dolgozott együtt: vagy azért, mert már régről ismerte őket, vagy mert csak simán egy hullámhosszra került velük percek alatt."
GIGI és JANA
"Az érkezését követően Kata teljesen a kezébe vette az irányítást, megismerkedett a helyszínnel, a már jelenlévő családtagokkal és tanúkkal, a nap további részében pedig gördülékenyen működött együtt a többi szolgáltatóval."
EDIT és MÁRKÓ
"Kata kedvesen, de határozottan irányította az egész vendégsereget a sok kisgyerektől, a külföldieken át a nagyszülőkig. Az este folyamàn fél szavakban egyeztettünk és szuperül zajlott minden. A váratlan helyzeteket is teljes természetességgel kezelte, előre készült a következő lépésekre, a játékunkat úgy levezényelte, hogy a vendégek nagyfokú bevonódásán magunk is meglepődtünk."
DITTA és DÁVID
"Nagyon jó dolog, hogy a párok egy személyben rábízhatják a (szimbolikus) szertartásvezetői feladatokat is - ezt kevés ceremóniamester kínálja és teljesíti ilyen jól, mint Kata, ez nagyon kényelmes pároknak, hiszen nem kell több szolgáltatóval egyeztetniük. És nagyon vicces szertartás szöveget tud írni!"
KISS ATTILA (dj)
"Szuper érzés volt, hogy megérkezéseddel már tényleg minden teher leeshetett a vállunkról, s onnantól kezdve csak egymásra fókuszálhattunk Ádámmal. Kikapcsolhattuk az addig 1200 volton működő rendszerünket, hogy megélhessük az "akkor és most"-ot."
LILLA és ÁDÁM
"Katát egy szóval a profizmussal jellemezném. Hálásak vagyunk, hogy őt választottuk ki a nagy napunkra ceremóniamesternek és szertartásvezetőnek is. A folyamat elejétől végig támogatott minket, bármilyen kérdéssel fordultunk hozzá tanácsot adott, elmondta a véleményét."
RENI és NORBI
"Örülünk, hogy rátaláltunk Katára, aki teljes mértékben a mi elképzeléseink szerint vezette le az esküvőnket. Sok esküvőn voltunk már; láttunk feleslegesen harsány, unszimpatikus és sokat italozós ceremóniamestert is, és féltünk, hogy nem fogunk találni olyan embert, akiben megbízhatunk."
ÉVI és GERGŐ
"Minden vendégünktől azt a visszajelzést kaptuk, hogy odavoltak érte, és rég nem voltak már ilyen élvezetes esküvőn, mint a miénk. Kata ceremóniamesterként tökéletes választás, ha nem a szokásos, feszengős, sablonos lakodalomra vágysz, szerintünk ő az etalon, A női ceremóniamester!"
ATTILA és MÁTÉ
"Nagyon laza, nagyon vagány és modern! Minden korosztállyal megtalálta a közös hangot, határozottságával összefogta az ''elbarangolós'' násznépet. A legkisebb apróságra is odafigyelt, segített és hamar feltérképezte a rokoni szálakat, ami még hatékonyabbá tette a helyszíni szervezést."
KATA és ANDRÁS
"Mikor elkezdtük szervezni az esküvőnket, elég szkeptikusan álltunk a ceremóniamester kérdéshez. Tudtuk, hogy irtózunk a nagyhangú, erőltetett poéngyár tollas-kalapos vőfélyektől, amelyekkel találkoztunk eddigi életünk során. Ugyanakkor egyik barátunkat sem szerettük volna kitenni annak a helyzetnek, hogy ünneplés helyett szervezkednie kelljen egész nap. És erre az adott helyzetre volt tökéletes megoldás Kata, aki szakítva a hagyományok kellemetlenebb részeivel, kedvesen, lényegretörően, humorosan, gondoskodóan levezényelte az egész esküvőnket."
DORKA és JANI
"A hirtelen jött problémák villámgyors kezelésére (időbeli csúszás, gyors és hatékony átszervezések), a rugalmasságodra. Mindeközben, amikor a vendégekkel foglalkoztál, Tamás és az én gondunkat is viselted, figyeltél arra, hogy mielőtt elindul egy új fejezet a nap történetében, megkérdezz minket, hogy jól vagyunk, rendben vagyunk-e, készen állunk-e, kell-e még egy kis idő, egy pohár víz, stb, függetlenül attól, hogy éppen csúszásban voltunk-e vagy sem."
KLAUDIA és TAMÁS
"Nagyon köszönjük, hogy velünk voltál, és segítettél nekünk megvalósítani az esküvőnket :) Annyira örülök, hogy anno Ágiékon keresztül rád találtunk, mert hatalmas biztonságot adott, hogy menet közben tudtunk egyeztetni, és hogy aznap számíthattunk rád. Minden szuperül sikerült, és mindkettőnknek nagyon megnyugtató volt, hogy kézben tartottad a dolgokat és mi tényleg "csak" arra koncentrálhattunk, hogy megéljük és jól érezzük magunkat."
FANNI és SEBI
"Mivel az esküvőszervezésben szerencsére nincs rutinom, így utólag is a legjobb döntés volt megkérni Katát, aki egy személyben volt jelen egy éven keresztül, mint esküvőszervező és az esküvő napján, mint Ceremóniamester. Kata nőként megérti, hogy miért nem mindegy a ledsor hossza, hogy hány szál levendula van az asztalon, vagy, hogy miért legyen harmóniában a macaron színe a csokor színével, és hogy ezt akkor és ott nem tudod elmagyarázni."
BRIGI és ZOLI
"Már akkor nagyon jó érzésem volt, amikor rád találtam és először beszéltünk telefonon, de amikor személyesen is találkoztunk Veled, akkor éreztük mindketten azt, hogy igen, házasodunk! Az addigi káosz helyére egy terv került a fejünkben. Az esküvőnk tökéletesen sikerült és ebben hatalmas szereped volt."
ANIKÓ és DANI
"Olyan embert kerestünk, aki megnyerő, kedves, jó fej, közvetlen, humoros, érti a dolgát és végig segít nekünk a Nagy Napon, viszont nem viszi túlzásba a szereplést, nem akar a középpontban lenni, nem erőltet ránk olyan dolgokat, amiket mi nem szeretnénk."
ERIKA és LEVI
"Minden nagyon szuper volt, mindenkivel jól össze tudtál dolgozni, az étteremmel, a DJ-vel , de leginkább velünk. Mindent a kezedben tartottál és jól irányítottál, teljesen levetted ezt a terhet a vállunkról."
NÓRI és GÁBOR
"A ceremónia és a meglepetés szöveg, amit nekünk írt, egyszerre volt megható és humoros. Teljes mértékben minket tükrözött, benne volt minden, ami számunkra fontos. Ettől éreztük azt, hogy itt minden és mindenki értünk van. Ő volt a legnagyobb segítségünk, amit ezúton is köszönünk Neki."
BERNI és ÁKOS
"Maximálisan elégedettek voltunk Katával, és biztos vagyok benne, hogy az egyik legjobb ceremóniamester, aki tökéletesen ráérez, hogy milyen szerepkört szánsz neki a nagy napon. Ha szeretnéd, háttérszervező, problémamegoldó, ha szeretnéd, szórakoztató."
CSILLA és MISI
"Ha egyvalamit kéne kiemelnem Katával kapcsolatban, akkor az mindenképpen az lenne, hogy Ő az az ember, aki valóban az ifjú pár érdekeit és kívánságait tartja szem előtt az egész esküvő ideje alatt. Elég hamar nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy itt tényleg minden úgy fog történni, ahogy mi azt elképzeltük, elterveztük és Katával egyeztettük."
HAJNI és KRISZ
"Az esküvőn pedig pont azt kaptuk tőle, amit szerettünk volna. Ha kellett kiállt a násznép elé, és felkonferálta a következő programot, amikor meg arra volt szükség, a háttérben gondoskodott arról, hogy minden a tervek szerint alakuljon."
ESZTER és KRISZ
"A szertartás pont úgy zajlott, ahogy szerettük volna, tiszteletben tartotta a kéréseinket és segített, ahol segítségre volt szükségünk. Mindig képben volt, mindig tudta, mi lenne a legjobb megoldás, és pontosan annyira irányította a dolgokat, amennyire kellett. A már-már hamvába hulló bulit egy jól ütemezett közös táncoltatással további két órával meghosszabbította az est végén."
ESZTER és ANDRÉ
"A polgári szertartáson, a vacsorán és a lagzin is megkönnyítette minden döntésünket, nagyon jó érzéke volt az este érzelmi dinamikájához is. Mindenhol ott volt, de sosem volt sok, bárhol beugrott, ha szükség volt rá. "
ESZTI és MISI
"A forgatókönyv szervezésben nagy segítség volt. Mindig segített nekem mikor valamivel megkerestem és a segítségét kértem! A nagy napon végre találkoztunk, szuper hangulatot teremtett a játékokkal és pozitív visszajelzést kaptunk a vendégektől is! Mindig a vendégek és a mi rendelkezésünkre állt!"
ESZTER és SZILÁRD
"Mi már az esküvő elején tudtuk, hogy ceremóniamesterre van szükségünk, olyanra aki alkalmazkodik hozzánk, megért minket. Körülbelül 20 szolgáltatóval való egyeztetés után találtunk Katára, az összhang abban a percben megvolt, ahogy először beszéltünk. Egyszerű, elegáns és hangulatos esküvőt akartunk és kívánságaink teljesültek, Kata olyan volt mint egy Dzsinn :)"
ÁGI és DÉNES
"Egész esküvő alatt úgy éreztem, hogy nincs semmire gondom, nem kell semmire figyelni, megy minden szinte magától, pedig a Te hozzáértő kezed volt minden mozgatója. Olyan voltál, mint az artistáknak egy tökéletes védőháló: észrevétlenül, de tökéletes biztonságot adva..."
ÁGI és SZABOLCS
"Sikerült olyan prímán, kedvesen koordinálnia az estét, megbújva, majd mindig épp jókor spontán felszólalnia, mintha a társaság része, egy régi barát, vagy éppen családtag lett volna közöttünk! Minden fakszni nélkül, alkalmazkodva a buli spontán menetéhez tudott mindig a legjobbkor hozzátenni a fergeteges hangulathoz!"
DINA és ZOLI
"Minden időben a helyén volt precízen előkészítve. Nem volt más dolgom, mint élvezni a Nap minden pillanatát. A lebonyolításon túl a ceremóniamesteri szerepben is Kata jeleskedett, amit szintén hasonló profizmussal valósított meg. Nagyon ajánlom Katát azoknak, akik azon aggódnak, hogy tökéletes lesz-e az esküvőjük. Ha Kata ott van, akkor biztosan az lesz!"
ANNA és ZOLI
"A Nagy Napunk nagyon jól sikerült. Hangjának és határozott fellépésének köszönhetően mindenki rá figyelt, amikor kellett. Munkáját, energiáját, összes tapasztalatát latba vetve végig kézben tartotta a programokat. Az utolsó pillanatban tett módosításokat is a legprofibban sikerült lereagálnia."
FLÓRA és ARNOLD
6. program összeállítása
Amikor összeállítjátok az esküvőtök programját, gondoljátok végig alaposan, hogy legfőképp ti mit szeretnétek, de azt is vegyétek számításba, hogy milyen násznéppel van dolgotok.
Mindig szoktam hangsúlyozni a pároknak, hogy Ők a legfontosabbak, de lényeges, hogy a násznép jól érezze magát, és mind az ötven-száz-kétszáz főnek nem biztos, hogy elegendő az, ha Ti boldogok vagytok - ezt talán nem is szabad a szemükre vetni - ezért van szükség mindenféle kiegészítő programra. Na de ne szaladjunk ennyire előre, haladjunk sorban!
Fotózások időpontja és helyszíne
Gondoljátok végig, hogy melyik helyszínen vagy időpontban szeretnétek a fotózást: a templomi vagy polgári szertartás közt, után, vagy már a helyszínen.
Amennyiben például a lagziba kevesebben vannak meghívva, mint a templomi szertartásra, akkor javasolt a teljes násznéppel csoportfotót készíteni a templomnál, de a családos, barátos, egyéni fotókat már készíttethetik a lagzi helyszínen is, ha azt szeretnétek, hogy a násznép ne unatkozzon ez idő alatt, le tudjanak ülni és ne várakozzanak éhesen-szomjasan a sorukra.
Ha mégis a templomnál vagy a házasságkötő teremnél szeretnétek az összes fotót elkészíttetni, akkor gondoskodjatok némi frissítőről, főleg, ha meleg időjárásra lehet számítani!
Döntsetek afelől is, hogy a hajadon lányoknak repüljön-e dobócsokor, a szingli fiúknak pedig harisnyakötő. A fotózást a ceremóniamester és a fényképész közösen koordinálják, de én a biztonság kedvéért előre végig szoktam beszélni a párjaimmal, hogy kikkel szeretnétek mindenképpen közös képet, hogy ne lehessen később hiányérzete senkinek.
Ne hagyd a násznépet unatkozni!
Amennyiben a kreatív fotózást az esküvő napján ejtitek meg (ez az az 1-2 órás program, amikor csak kettőtöket fotóznak különböző helyszíneken és helyzetekben, készítenek közelieket rólatok, a kiegészítőkről stb.), mégpedig a szertartások után, akkor mindenképpen készüljetek olyan programokkal, amikkel ez idő alatt a násznép elfoglalja magát, és nem azon gondolkozik, hogy merre jártok.
Erre a pár órára, illetve amennyiben a szertartás a lagzi helyszínén van, akkor a vendégvárás idejére javasolt az ún. kreatív, illetve a gyerek sarok.
A kreatív sarok kialakításában mindenképpen abból induljatok ki, amit ti ketten szerettek, ha például az otthonotokban az üres falakat preferáljátok, a násznéptől ne kérjétek, hogy ujjlenyomatával pecsételjen egy képet, mert nem fogjátok kitenni; ha sosem szoktatok társasozni, akkor ne jenga kockákra írassatok jó kívánságokat, mert a fiókban fognak porosodni. Nézelődjetek a Pinterest-en, ott tematikusan keresve nagyon jó ötleteket meríthettek!
Érdemes beszélnetek a helyszínnel, hátha vannak társas vagy más jellegű játékaik, de egyébként nincs olyan, amit ne lehetne bérelni!
A gyerekek esetében pedig nem kell nagy dolgokra gondolni - ha barna csomagolópapírral bevontok egy asztalt és kitesztek zsírkrétát, órákig ellesznek, de feldobja őket egy hercegnős/autós léggömb is.
Időrendben haladva túl vagytok a szertartásokon, a fotózásokon, s a násznép már kellően éhes és szomjas! Az est menetét illetően egyeztessetek arról, hogy mikor kezdődjön a vacsora, mikor érkezzen a torta, majd az éjféli menü, milyen táncokat és játékokat szeretnétek és készültök-e kép- és/vagy video vetítéssel!
Amennyiben szeretnétek, hogy tanútok, örömszülőtök, testvéretek beszédet mondjon, mindenképpen előre beszéljétek meg vele, és a felszólalók számától függően osszátok be őket a vacsora elé vagy a fogások közé.
A torta időpontját javasolt rugalmasan kezelnetek, mert ha be is lövitek pl. 22:00-ra, de éppen tele a tánctér, akkor nem szabad lelőni a bulit azért, hogy a násznépet leültesse a kaja-kóma, hanem csúsztatni kell fél, vagy akár egy órával.
Az éjféli menüt általában a násznép aktivitásától függetlenül szervírozzák a felszolgálók, és mindenki kiszolgálja magát, ha megéhezne.
Ne csak táncokkal, játékokkal is készüljetek!
A táncokat illetően beszéljétek meg, hogy szeretnétek-e betanulni meglepetést, vagy kiválasztotok egy dalt és arra egyszerűen kettesben táncoltok megnyitva ezzel a táncparkettet, illetve, hogy felkéritek-e majd ezt követően az örömszülőket.
Az ügyben is döntsetek, hogy menyasszony- vagy menyecsketánc legyen-e, előbbi fehér ruhában (a tisztaságot tükrözve) történik, általában „Eladó a menyasszony” felkiáltással gyűlik a lábasba/dobozba a pénzbeli támogatás és menyasszonyrablással érhet véget.
Azonban elbúcsúztathatjátok a fehér ruhát például gyertyafénykeringővel is, és visszatérhettek hagyományosan piros, de manapság már bármilyen színű ruhában, és „Eladó az új asszony” felkiáltással gyűjtögethettek a menyecsketánc alatt.
De természetesen lehetőség van nem hagyományt követni (ha nem sértődik meg érte senki), egyéni felkiáltást kérni a ceremóniamestertől és akár Big Beat stílusú zenére táncolni – ahogy Ti szeretnétek!
Arra az esetre, ha leülne a buli - például a tortát követő kajakómától - érdemes játékokkal készülni, de ezeket is szigorúan lazán kell kezelni, mert ha a násznép két falatot követően újra a táncparketten pörög, nem szabad csak azért is leállítani a bulit.
Viszont számolni kell azzal, hogy a zenekar tagjai is emberből vannak, így amennyiben nem dj szolgáltatja a zenét, muszáj néhány óránként pihenőt tartaniuk – ezekben a szünetekben is jól jöhetnek a játékok.
Legtöbben a „Cipős” Mr &Mrs játékot ismerik, és kedvelni szokták, mert vicces, ha az egymásnak háttal ülő pár ellentétesen válaszol (pl. arra, hogy kinek a dolga mosogatni), megindító, ha egyetértenek, és személyre szabhatóak a kérdések! Népszerű játék a Hintó mese is, vagy ismertebb nevén a „Kocsisom” játék, amiben kilenc szereplő (szívatására) itatására adódik lehetőség.
Jól gondoljátok meg, hogy mit kértek tölteni a feles poharakba (javasolt tömény helyett pl. bor), mert könnyen elveszíthetitek a résztvevőket, ha sok alkalommal nem állnak fel, amikor a nevüket kiejti a ceremóniamester, aki felolvassa a történetet – egyébként ennek a szövege is személyre szabható!
Másik násznép-itatós játék például az a Kvíz, ami során a párnak háttal, a násznéppel szemben ül le a pár által kiválasztott 4-8fő (ahányan elférnek és bírják az alkoholt) és válaszolniuk kell a ceremóniamester párról feltett kérdéseire, téves válasz esetén pedig felhajtaniuk a pohár tartalmát.
Gyakori még a vendégvárás vagy kreatív fotózás idején begyűjtött felajánlások közül néhány felolvasása, amik ezt követően elvárhatók a felkínálóktól (pl. gyerekekre vigyázás egy utazás során, nászút alatti lakástakarítás) és a tombola.
Ez persze csak néhány játék, szélesebb skáláról választhattok, például vőfély oldalakon rengeteg található, de az a tapasztalatom, hogy a mai modern esküvőkön, ahol ceremóniamestert bíznak meg a lebonyolítással, a párok nem igazán kedvelik a konvencionális vonalat a játékok terén.
Csak a képzelet szabhat határt!
Gyakori esküvőkön a gyerek-, tini kori majd közösképek vagy videók vetítése, de természetesen, ahogyan semmi, úgy ez sem kötelező. Ha szeretnétek, akkor viszont a vacsora végére, vagy a torta elfogyasztása idejére javasolt időzíteni, mert ekkor szállja meg a násznépet a kaja-kóma, és nem kell külön emiatt leállítani a bulit.
Van egy olyan programpont, amire viszont sajnos nem mindig lehet felkészülni: ez a menyasszonyrablás. Egy spontán, vidámnak induló program, amivel kapcsolatban sokaknak sajnos az a tapasztalata, hogy a legrészegebb haver magához ragadja a ceremóniamestertől a mikrofont, nehézkesen, de lebonyolít jó esetben vállalható feladatokat, míg végre visszahozzák a menyasszonyt.
Ezért úgy látom, a legtöbb pár vagy nem szeretne rablást, vagy előre tudni szeretné, hogy ki fogja véghezvinni (például azért, hogy ne essen baja az újdonsült feleségnek) és, hogy milyen játék során kell visszaszereznie őt.
Véleményem szerint semmi jónak nem az elrontója a tervezés és egy-egy „szabály” rögzítése, a násznép mindig tiszteletben tartja az ünnepelt pár kérését - de természetesen nincs rá szükség, ha vannak megbízható, talpraesett, jó beszélőkével rendelkező barátok, akik nem éjjel 2-re tervezik a rablást, amikor már legtöbben nagyon nem szomjasak…
Amit nagyon fontosnak tartok hangsúlyozni, s amit már említettem, hogy nem csak a dekorációt lehet tematizálni és egyénre szabni, hanem a programokat is!
Egy esküvőn például a násznép férfi tagjai „sorfal folyosót” alkottak és a snowboard-jukat tartották az égbe, ez alatt vonult végig a pár, akik mindketten a téli sportok szerelmesei.
Merjetek nagyot álmodni, de mindenképpen tartsátok szem előtt a tervek kivitelezhetőségét és költségét!
7. meghívók kiküldése, legfontosabb kiegészítők beszerzése
A meghívóból magától értetődően ne hagyjátok ki az esküvőtök dátumát, a ceremóniák kezdési időpontját, a helyszínek nevét és címét és a tudnivalókat - bár utóbbiakat elmondhatjátok az átadáskor személyesen is (pl. az öltözetre, nászajándékra vonatkozóan)!
Ezeken felül én javasolni szoktam a párjaimnak, hogy az én telefonszámomat is tüntessék fel, és jelezzék, hogy ne őket, hanem a ceremóniamestert hívják a Nagy napon a násznép azon tagjai, akik eltévedtek, késnek, vagy bármi kérdésük, problémájuk van – így biztosan nem a menyasszonyt zavarják például sminkelés közben.
A beszerzésre, megrendelésre, bérlésre váró kiegészítőkről mindenképpen készítsetek listát, ezt legegyszerűbben úgy tudjátok megtenni, ha végigmentek gondolatban az egész napon reggeltől kezdve és próbáltok mindenre gondolni, így biztosan nem feledkeztek meg semmiről.
Csak, hogy néhány dolgot említsek (a teljesség igénye nélkül):
- gyűrűk, gyűrűpárna
- ruhák (éjfél előtti és utáni), cipők, ékszerek, kiegészítők
- esküvői autó
- dekorációs elemek – amennyiben nem bíztok meg szakembert a kivitelezéssel
- gyertya (gyertyafénykeringőhöz)
- rózsaszirom / rizs / buborékfújó / csillagszóró
Felmerülhet bennetek, hogy hol van a fenti rövid listából például a menyasszonyi torta.
Ne féljetek, nem feledkeztem meg semmiről, viszont a 3. részben olvashattok majd róla, amiben arról írok, milyen közreműködőket kell megbíznotok, hogyan készítsetek forgatókönyvet a ceremóniamesteretekkel együtt a Nagy napra és mi az, aminek a szervezéséről az esküvő mellett sem szabad elfeledkeznetek!